Cosul este gol

Start Up Nation | Utilaje prelucrare metal si lemn

PRELUCRARE LEMNPRELUCRARE METAL


Start-Up Nation, programul de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării IMM-urilor, se modifică. Ministerul Economiei: Perioada de depunere a cererilor de rambursare, prelungită cu trei luni

„Continuăm, astfel, adoptarea unor noi măsuri de susţinere a economiei şi ne orientăm, acum, în mod special pentru a-i proteja pe antreprenorii beneficiari ai programelor derulate de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Dorim să repornim economia treptat şi să ajungem la nivelul pe care l-am avut înainte, iar IMM-urile reprezintă motorul mediului de afaceri, fiind cele care au o contribuţie importantă la bunul mers al economiei”, a declarat ministrul Economiei, Virgil Popescu.

Potrivit sursei menţionate, deciziile luate pentru limitarea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 pot avea ca efect neimplementarea planurilor de afaceri şi blocarea activităţii întreprinderilor finanţate prin nerealizarea integrală a achiziţiei elementelor de cost aprobate prin acordul de finanţare. Tot ca urmare a acestor decizii, termenul de efectuare a cheltuielilor şi de depunere a cererii de eliberare a ajutorului de minimis era insuficient pentru relansarea economiei româneşti.

Conform art. 6.8 alin (5) din Schema de ajutor de minimis din cadrul Programului Start–Up Nation, ediţia 2018, "În maxim 1 an de la intrarea în vigoare a acordului de finanţare, dar nu mai târziu de 28 iunie al anului următor semnării acordului de finanţare pentru dosarele admise în buget şi 15 noiembrie al anului următor semnării acordului de finanţare pentru dosarele admise în afara bugetului şi care intră la finanţare în urma eliberării de buget, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia aferentă cererii de plată/rambursare la sediul AIMMAIPE”.

Astfel, termenul a fost prelungit de la data de 28 iunie 2020 până la 28 septembrie 2020, cu menţinerea condiţiei de maxim un an de la intrarea în vigoare a acordului de finanţare. Perioada stării de urgenţă nu se ia în calculul termenului de un an.

sursa: Ziarul Financiar

Credite cu dobândă zero pentru firme: S-a anunțat când începe înscrierea online la IMM Invest România

Thumbnail

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din România care vor credite bancare cu dobânzi suportate de stat o perioadă limitată vor trebui să se înscrie online într-o aplicație care va fi deschisă pe un portal dedicat, a anunțat Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM.

Înscrierea in program va fi posibila incepand cu data de 17.04.2020, ora 10.00, cand portalul www.imminvest.ro, va deveni operational, a informat luni FNGCIMM, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Peste 40.000 de intreprinderi mici si mijlocii sunt asteptate sa se inscrie in Programul guvernamental IMM INVEST ROMÂNIA. Potentialii beneficiari isi vor putea asigura lichiditatile pentru derularea activitatii curente sau pentru investitii, prin accesarea de finantari garantate.

Pentru accesarea programului, intreprinzatorii trebuie sa parcurga cativa pasi simpli:

•    IMM-ul intra in aplicatia disponibila pe portalul www.imminvest.ro ;
•    Completeza online datele de identificare, ataseaza declaratia IMM in format pdf;
•    Solicita unul sau mai multe credite/ linii de credit;
•    Aplicatia va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii;
•    FNGCIMM emite acordul de principiu privind eligibilitatea in cadrul programului si un numar de inregistrare, dupa verificarea informatiilor furnizate de potentialul beneficiar;
•    FNGCIMM pune on line la dispozitia institutiei de credit selectate, documentele inregistrate de IMM, precum si acordul de principiu privind eligibilitatea beneficiarului aplicant;
•    Institutia de credit analizeaza cererea de finantare si adopta intern decizia de acordare a creditului de investitii/creditului liniei de credit, conform solicitarii beneficiarului;
•    Instituţia de credit aproba creditul si transmite F.N.G.C.I.M.M. solicitarea privind acordarea garanţiei de stat.

Detalii privind caracteristicile programului si conditiile de eligibilitate se regasesc pe site-ul FNGCIMM  https://www.fngcimm.ro/.

Principalul avantaj al Programului IMM INVEST ROMÂNIA este ca asigura o finantare rapida, fără costuri de finanțare și de garantare, având avantajul  garanției  statului  pentru toate categoriile de credite, dobanda si comisionul de garantare fiind suportate integral de la bugetul de stat, prin Ministerul Finantelor Publice. Subventionarea totală a costurilor cu dobânzile și comisioanele se aplica de la data acordarii creditului pana la 31 martie 2021, cu posibilitati de prelungire.

Schema de sprijin IMM Invest România - în ce constră

Miercuri, 8 aprilie 2020, s-au publicat în Monitorul Oficial normele de aplicare ale programului IMM Invest, prin care microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din România pot obține credite bancare cu dobânzi suportate de stat până la sfârșitul anului 2020, după care li se vor aplica anumite niveluri de dobândă.

Ca urmare a crizei coronavirus COVID-19, statul a modificat programul IMM Invest instituit în 2017. Principala modificare constă în faptul că firmele beneficiare de credite bancare vor avea practic dobândă zero, pentru că statul va plăti în locul lor dobânda și comisioanele. Dar nu pe toată perioada creditului.

Conform normelor de aplicare, perioada de acoperire prin grant de la buget a dobânzii și comisioanelor de administrare și risc este de la momentul acordării creditelor/liniilor de credit contractate și până la 31 decembrie 2020.

Grantul pentru dobânzi se aprobă anual printr-un act normativ cu putere de lege pentru anul 2020 şi pentru următorii 2 ani doar în condiţiile în care creşterea economică estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză pentru această perioadă se situează sub nivelul creşterii economice din anul 2020.

Subvenţionarea dobânzii se realizează în condiţiile respectării prevederilor legislaţiei din domeniul ajutorului de stat în vigoare - a explicat miercuri Ministerul Finanțelor Publice.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat, respectiv perioada în care se selectează beneficiarii și se emit scrisori de garanție/acorduri de finanțare este limitată la data de 31 decembrie 2020, iar perioada în care se poate efectua plata grantului se întinde până la data de 31 martie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii.

După perioada de expirare a granturilor de acoperire a dobânzilor și comisioanelor, IMM-urile (inclusiv microîntreprinderile) vor suporta dobânzi pentru creditele garantate de stat astfel:

  • ROBOR la 3 luni plus o marjă fixă de 2,0% pe an pentru creditele de investiții și
  • ROBOR la 3 luni plus o marjă de 2,5% pe an pentru creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru.

Marja nu va include comisionul de administrare, comisionul de risc precum și taxele aferente operațiunilor conexe activității de creditare cum ar fi taxe notariale, costurile legate de evaluare și înregistrarea garanțiilor.

NU sunt eligibile pentru acordarea de garanţii în cadrul programului întreprinderile mici şi mijlocii din sectoarele/domeniile: activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, activităţi de investigare şi protecţie.

Plafoane la credite și subvenționarea dobânzii

Granturile cu care statul va suporta dobânzile bancare și comisioanele la creditele garantate nu vor depăși un plafon de 800.000 de euro pentru o singură firmă beneficiară.

Bugetul total al schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei, echivalentul în lei a 3,1 miliarde euro.

Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanţarea capitalului de lucru este de 5 milioane de lei, iar pentru creditele de investiţii, valoarea maximă a finanţării este de 10 milioane de lei.

De asemenea, creditele cumulate acordate unei companii se vor încadra în limita totală a 10 milioane de lei. Aceste credite vor fi garantate de stat în proporție de 80%.

Statul garantează 90% din credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru care se încadrează în 500.000 de euro în cazul microîntreprinderilor și 1 milion de euro în cazul întreprinderilor mici.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici vor putea însă completa linile de capital de lucru cu credite de investiții până la plafonul total de 10 milioane de lei, finanțări care vor fi, de asemenea, garantate de stat în proporție de 80%.

Garanții colaterale puse de firme

Pe lângă garanțiile de 80% sau 90% puse de stat la credite, firmele beneficiare vor trebuie să vină cu garanții colaterale.

În cazul garanțiilor de stat acordate în cadrul programului, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM) mandatează instituțiile de credit finanțatoare să încheie contractele de garanție pentru garanțiile colaterale constituite de beneficiarul finanțării/terți garanți, atât în favoarea acestora, cât și a statului român, prin MFP, în calitate de cocreditori, precum și să efectueze formalitățile legale de publicitate ale garanțiilor colaterale, în cazul în care legea prevede efectuarea unor astfel de formalități.

Beneficiarul trebuie să prezinte instituțiilor de credit garanții colaterale, care, în cazul creditelor de investiții, împreună cu garanția de stat și ipoteca legală imobiliară și/sau mobiliară asupra activelor finanțate din credit, acoperă în proporție de cel puțin 100% valoarea finanțării.

Pentru creditele/liniile de credit destinate finanțării capitalului de lucru, instituția de credit are obligația de a asigura cel puțin constituirea următoarelor tipuri de garanții, proporțional cu procentul de garantare: ipotecă legală mobiliară asupra universalității de bunuri mobile sau imobile, prezente ori viitoare, afectate activității beneficiarului, inclusiv fondul de comerț și stocurile, ipotecă legală asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiarul programului la instituția de credit finanțatoare.

În cazul în care beneficiari dispun de garanții colaterale, instituția de credit va admite în garanție și aceste garanții colaterale.

În termen de 7 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a normelor metodologice, instituțiile de credit transmit Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM  cererile de înscriere în program, precum și solicitările de alocare de plafoane de garantare în funcție de nivelul estimat al finanțărilor pe care le vor acorda în anul 2020 în cadrul Programului IMM INVEST ROMÂNIA.

Totodată, băncile vor transmite nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finanțărilor în cadrul programului, cu încadrarea în limitele prevăzute de norme - mai explică MFP.





Veşti bune pentru cei ce vor să înceapă o afacere: Programul Start-up Nation 2020 ar putea fi lansat chiar în primele trei luni ale anului

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a afirmat, în răspunsul unei interpelări adresate de către deputatul PNL Sorin Bumb, că programul Start-Up Nation ar putea fi lansat în primul trimestru al anului 2020.

„Vă informăm că faptul că preconizăm lansarea programului Start-Up Natrion Romania în primul trimestru al 2020, după parcurgerea tuturor etapelor procedurale”, i-a răspuns ministrul Economiei, Virgil Popescu, liberalului.

Deputatul PNL Sorin Bumb a adresat o interpelare, în luna decembrie, referitoare la noua ediţie a programului de finanţare Start-Up Nation.

„Vă rog să-mi comunicaţi dacă pentru anul 2020 se are în vedere lansarea unei noi ediţii a programului de finanţare nerambursabilă pentru firme Start-Up Natipon, precum şi dacă vor exista modificări importantre faţă de criteriile de până acum de selecţie a proiectelor finanţate”, a scris liberalul.

În replică, Virgil Popescu i-a transmis acestuia că Ministerul se va asigura că demersurile pentru program se vor derula în cele mai bune condiţii.

„Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prin Direcţia de Antreprenoriat şi Programe pentru IMM acordă ajutoare de minimis în conformitate cu prevederile Legii nr. 364/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii. Vă informăm că vom întreprinde toate demersurile ca Programul Start-Up Nation Romania să se deruleze în cele mai bune condiţii, după aprobarea Legii bugetului de stat şi alocarea creditelor de angajament şi bugetare necesare implementării schemelor de minimis prevăzute în cadrul programelor naţionale”, a explicat acesta.

Totodată, Virgil Popescu a specificat că există un Comitet Consultativ pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii care se ocupă cu identificarea problemelor.

„De asemenea, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri organizează anual, prin Direcţia de Antreprenoriat şi Programe pentru IMM, un Comitet Consultativ pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii. Comitetul este organizat în vederea identificării şi dezbaterii problemelor din sectorul IMM, pentru elaborarea de recomandări necesare dezvoltării sectorului IMM, având rol consultativ în aprobarea programelor şi măsurilor de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii”, a mai spus ministrul.

El a explicat că procedurile de implementare ale acestor programe vor fi postate în dezbatere publică.

„În cadrul acestui Comitet Consultativ, din care fac parte toate organizaţiile guvernamentale şi non-guvernamentale relevante implicate în sprijinirea înfiinţării şi dezvoltării IMM, se propun şi se supun la vot atât procedurile de implementare ale programelor ce urmează a fi implementate, cât şi grilele de punctaj aferente înscrierilor on-line, în funcţie de strategia de dezvoltare a IMM, precum şi a priorităţilor de dezvoltare a economiei. Aceste grile vor fi postate transparent în dezbatere publică anterior întrunirii CCDIMM în aşa fel încât să poată fi analizarte şi centralizate toate propunerile de modificări primite din partea mediului de afaceri”, a conchis minsitrul.

surza: ZF.ro

Entități eligibile[modificare | modificare sursă]

Pentru accesarea programului România Start-up Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiții, dintre care le enumerăm mai jos pe cele mai importante:

  • Sunt SRL-D, SRL sau cooperații.
  • Sunt înființate după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017
  • Nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale
  • Au codul CAEN autorizat la ONRC în momentul depunerii primei cereri de tragere.
  • Creează minim 1 loc de muncă și îl mențin pe o perioadă de cel puțin 2 ani după implementarea proiectului.
  • Acționarul / acționarii nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM (SRL, SA sau SRL-D) care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere.

Valoare finanțare[modificare | modificare sursă]

200.000 de lei (sau aproximativ 42.000 de euro) este suma maximă primită în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuție de maximum 100% din valoarea proiectului.

Atenție însă, chiar dacă întreprinzătorul poate să vină cu o contribuție proprie de 0% în ceea ce privește cheltuielile eligibile, este posibil să existe cheltuieli neeligibile necesare, cheltuieli neprevăzute și diferențe de cheltuieli la decontare, care dacă nu pot fi acoperite de întreprinzător din alte surse pot duce la blocarea întregului proiect.[2] De asemenea, având în vedere că va exista un număr maxim de 3 cereri de tragere pe an, e posibil ca întreprinzătorul să trebuiască să suporte câteva cheltuieli operaționale chiar și până la 4 luni, pentru a fi ulterior decontate.

Cheltuieli eligibile[modificare | modificare sursă]

Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de:

  • echipamente și utilaje
  • spații de lucru
  • autoutilitare
  • autoturisme, limitate însă la 36.000 lei și doar unul singur pe societate; limitările acestea nu sunt valabile pentru activitățile de taxi, școală de șoferi, rent-a-car
  • echipamente de climatizare / încălzire
  • echipamente de obținere a unei economii de energie
  • echipamente IT
  • mobilier
  • birotică
  • chirii - doar pentru spații care nu au destinație locativă
  • cheltuieli salariale complete în limita salariului mediu pe economie
  • realizare pagini web de prezentare, în limita a 8000 de lei
  • francize
  • licențe
  • cursuri de antreprenoriat
  • software
  • consultanță, în limita a 8000 de lei
  • TVA, cheltuială eligibilă doar pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA.

Bunurile achiziționate în cadrul programului trebuie să fie noi, nu se acceptă second hand și nici variantele de finanțare prin leasing.

Înscriere și evaluare[modificare | modificare sursă]

Înscrierea se face online (varianta offline nu mai este disponibilă), pe o perioadă de 30 de zile calendaristice.

Primul criteriu de evaluare este domeniul de activitate al firmei. Sunt avantajate firmele care au activități de producție (inclusiv producție IT) care primesc din start 40 de puncte. Urmează, în ordinea punctajului primit pentru domeniul de activitate, industriile creative (35 de puncte), serviciile (30 de puncte) și comerțul (25 de puncte).

Al doilea criteriu îl reprezintă numărul de salariați pe care startup-ul se obligă să îi mențină după terminarea perioadei de implementare. Astfel, dacă firma care primește ajutor de minimis se obligă să mențină un singur loc de muncă cel puțin 24 de luni, proiectul este eligibil, dar nu primește nici un punct. Dacă firma se obligă să mențină cel puțin două locuri de muncă timp de 24 de luni, proiectul primește 20 de puncte.

Al treilea criteriu de evaluare este dat de condiția persoanelor care vor fi angajate. Dacă firma se obligă prin proiect să angajeze cel puțin o persoană defavorizată sau șomer sau absolvent după anul 2012, proiectul primește 20 de puncte. Dacă ambii salariați sunt persoane defavorizate, șomeri sau absolvenți, proiectul primește 25 de puncte.

Al patrulea criteriu este dat de modul în care firma va cheltui suma din finanțare. Astfel, proiectul primește 10 puncte dacă cel puțin 50% din ajutorul de minimis este destinat cumpărării de echipamente tehnologice și software-uri, prevăzute la punctele 2.1, 2.2 și 2.3.6.8.1 (inclusiv echipamente IT - tehnică de calcul) din HG 2139/2004.

Conform ultimului criteriu de evaluare, proiectul primește cinci puncte dacă aplicantul se obligă să cumpere echipamente tehnologice sau software de ultimă generație (cu caracter inovativ). Se va face dovada caracterului inovativ de la furnizorii de bunuri achiziționate prin intermediul unui document care să ateste faptul că tehnologia de fabricare a acestora nu este mai veche de trei ani.

La punctaje egale va prevala:

  • numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului;
  • numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate / șomeri / absolvenți după anul 2012;
  • achiziția de echipamente tehnologice;
  • domeniul de activitate pe care accesează programul;
  • data și ora înscrierii în program.

Statistici Start-up Nation 2017[modificare | modificare sursă]

În anul 2017 înscrierile în proiectul Start-Up Nation au început pe data de 14 iunie 2017 și s-au închis pe data de 14 iulie 2017.

În acest timp au fost depuse un număr de 19.296 de proiecte, de aproximativ 2 ori mai mare decât numărul de înscrieri disponibile.

Din totalul de 19.296 de proiecte depuse:

  • 3.983 de proiecte au obținut punctajul maxim de 100 de puncte
  • 4.566 au obținut 95 de puncte
  • 4.684 au obținut 90 de puncte
  • 5.235 au avut mai puțin de 90 de puncte
  • 270 de planuri de afaceri au fost înscrise greșit și nu au fost supuse evaluării.

Evaluarea în cadrul Start-Up Nation 2017[modificare | modificare sursă]

10.001 proiecte au intrat în evaluare, iar restul de 9.295 de proiecte nu au avut șansa de a fi analizate.

Din totalul de 10.001 firme care au intrat la evaluare doar 8.653 au fost declarate admise.

În cadrul evaluării s-a pus un accent deosebit pe corelarea investiției bugetate cu codul CAEN cu care s-a aplicat.

Băncile partenere[modificare | modificare sursă]

Băncile partenere în cadrul programul Start-Up Nation 2017 au fost Banca Transilvania, CEC și BCR, care au perceput dobânzi între 3.5% și 4% pe an.

Start-Up Nation 2018[modificare | modificare sursă]

Programul Start-Up Nation, destinat IMM-urilor, a stârnit un mare interes în rândul românilor în anul 2017 și se așteaptă ca, pentru anul 2018, interesul să fie dublu față de anul precedent, conform declarațiilor din 16 martie 2018, de la Alba Iulia, ale ministrului pentru Mediul de Afaceri și Antreprenoriat, Radu Oprea.[3]

Bugetul Start-Up Nation aprobat pentru anul 2018 este de 700.000.000 RON și ar ajunge pentru 3.500 de aplicanți, însă ministrul Mediului de Afaceri și Antreprenoriat a declarat în mod oficial faptul că urmărește suplimentarea bugetului până la suma de 2.000.000.000 RON, caz în care 10.000 de proiecte ar putea obține finanțarea.

Status Program Start-up Nation România[modificare | modificare sursă]

În acest moment, condițiile din 2018 încă sunt în dezbatere publică, numeroase modificări fiind propuse[4]. Conform ultimelor informații referitoare la Programul România Start-up Nation, momentul estimativ al lansării Programului este luna mai 2018, deși este posibil să se întârzie până în luna iulie 2018, momentul rectificării bugetare, care să asigure întregul buget dorit pentru finanțarea din acest an.

Aplicanții care nu au primit ajutor financiar nerambursabil în cadrul sesiunii Start-up Nation 2017 pot aplica pentru finanțare în cadrul sesiunii din acest an.

Punctaj minim[modificare | modificare sursă]

Anul trecut punctajul minim cu care s-a obținut finanțare a fost 90 de puncte și doar 104 firme care au obținut 90 de puncte au primit finanțare din totalul de 4.684.

Dacă în 2018 concurența va fi mai mare, pentru a își maximiza șansele de obținere a finanțării, întreprinzătorilor le este recomandat un punctaj de minimum 95 de puncte, astfel că firmele care au domeniul de activitate servicii sau comerț au șanse mai scăzute de a obține finanțare.


Firma de consultanta specializata[modificare | modificare sursă]

Printre cele mai cunoscute, cele mai vechi si cu cea mai mare experienta dintre firmele de consultanta, din Romania, ce activeaza in domeniul accesarii fondurilor europene nerambursabile de peste 17 ani o regasiti pe site-urile:

www.fonduri-euro.ro

www.startup-euro.ro


spacer
  • S.C. Tuboni Trade S.R.L.
  • Str. Taietura turcului 47 | Cluj-Napoca | Romania | 400221
  • +40 264 482 003
  • office@tuboni.ro
  • Website detinut de Tuboni Trade S.R.L., CIF: RO27891879, Reg.Com: J12/32/2011

    tuboni.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe site se considera acceptare politicii de utilizare cookies.Pentru o experienta mai buna in site-ul nostru folosim si sisteme de analiza si marketing conform politicii de protejare a datelor.